Redan en bit in i September

Dagarna går fort. 
Jag har varit väldigt dålig på att blogga och att titta in hos alla andra. Ska bli bättring på det:)
 
Maken, sonen och svärsonen håller på att fixa vattnet till huset. Så i år ska vi äntligen kunna flytta. Som vi har väntat. Men det har kostat både mycket tid och ännu mera pengar.
Scrapbookingen har jag lagt på hyllan. Jobbar nu 50% och kände att jag måste dra in på en del.
Stickning och virkning är det pyssel som jag roar mig med istället. Vilket jag i och för sig gjort sen jag var liten.
Att jag stickar disktrasor och virkar grytlappar har väl knappt undgått nådon hi hi
 
Igår var Camilla och jag på bio. Så och på jorden. Den var bra. Men hade behövt en näsduk:) Roligt att göra saker tillsammans med barnen. Snart åker Camilla till Lund 1 år. Sista året innan hon är färdig präst.
 
Hittat en gammal bricka, som Kurths farfar gjort av tändstickor. Vi har även ett bord i samma. 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilken underbart vacker bricka. Så roligt med minnen från dom som inte finns med oss längre.
Vilket jobb & helt fantastiskt vacker.

Roligt att ni ska kunna få flytta in i huset snart. Jag är sååå nyfiken att få se hur det ser ut.

& roligt med bio, den filmen vill jag också se. Frågan är bara om det blir på bio eller om jag köper filmen när den den kommer på dvd.
Fast även om jag ser den på bio så köper jag den i alla fall.
Tycker det är roligt att ha filmer kompletta då jag har den första.

Kramar!

2015-09-12 @ 13:02:50
URL: http://nouw.com/lottashullerombuller
Postat av: Lotta

Glömde säga att dina grytlappar och disktrasor är superfina.
Kram igen och TACK för tidigare idag... <3

2015-09-12 @ 13:04:08
URL: http://nouw.com/lottashullerombuller
Postat av: PJAK/Anna

Ibland måste man gallra bort även det som är roligt.

Håller tummarna för ett inflyttningsdatum snart.

2015-09-16 @ 12:15:40
URL: http://pjaksliv.blogspot.se
Postat av: Anna

Förstår dig, mitt skapande går upp och ner och nu ligger symaskinen mig varmt om hjärtat men allt finns med mig i mina tankar.
Ser fram mot att se din alster du gör.
Kram

2015-10-07 @ 20:32:45
Postat av: Margareta

Liksom för dig har det varit länge sen jag hade "tid" med en bloggrunda....
Ja egentligen är det ju en fråga om prioritering;-)
Det är ju så mycket man vill fylla sin tid med. Jag är ju pensionär men tiden vill inte riktigt räcka till ändå.
Så roligt att ni börjar bli färdiga med huset! Lycka till!!
Jag är allt kortmakare fortfarande men precis som du stickar jag en hel del också ju - bl a disktrasor när jag inte har annat på gång!!
Ha det nu så bra i det vackra höstvädret!!
Kram!!

2015-10-18 @ 22:43:30
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0